Adam Link
2

artykuły

UDOSTĘPNIJ WPIS

Kultura

Work Life Balance

 

 Jak nie popełniać zasadniczych błędów, które mogą zniweczyć nasze starania?

Zacznijmy od tego co możemy nazwać właściwym work – life – balansem. Najprostsze rozumienie pojęcia, pozwala na rozróżnienie czasu na pracę i czasu na życie. Czyli zdrową równowagą pomiędzy pracą a życiem.

Zbyt długie przebywanie w jednej rzeczywistości może zacząć negatywnie wpływać na drugą, ta z kolei będzie negatywnie rzutować na nasze dobre samopoczucie. Jeśli od dłuższego czasu cierpisz na brak motywacji do działania, czujesz wypalenie, ogólne zmęczenie i brak humoru to niekoniecznie może oznaczać depresję. Może to być efekt zachwiania tych dwóch dziedzin życia.
Poradników i cennych rad "jak szybko wrócić do równowagi" jest bardzo dużo. Jednak znacznie prostszym i szybszym rozwiązaniem jest nauczyć się zarządzać właściwie swoim czasem.
To znaczy, że w pracy realizujemy nasze obowiązki zadaniowo. Czas pracy dzielimy na interwały, a obowiązkom nadawajmy priorytety. Będąc w pracy starajmy się w pełni utrzymać skupienie na ustalonych zadaniach, rzeczy które nie są z nią związane delegujemy na później. Natomiast będąc w domu nie sprawdzajmy maila służbowego a myśli odciągajmy od nie dokończonych obowiązków.

 

 

Podejmij wyzwanie i grubą kreską oddziel życie prywatne od pracy. Staraj się stosować do zasady: 8 godzin w pracy, 8 godzin na życie prywatne oraz 8 godzin na regenerację czyli sen.

Najlepszym sposobem, aby w pełni wrócić do równowagi czyli odnaleźć life – balans po pracy jest aktywności fizyczna, nie siedzenie i oglądanie filmów przed telewizorem. Bierny sposób spędzania czasu wolnego nigdy nie zapewni nam pełnego relaksu psychicznego. Oddając się aktywności fizycznej nie tylko poprawimy kondycję i zadbamy o naszą sylwetkę, ale także zwiększymy dotlenienie naszego mózgu. Po całym dniu spędzonym za biurkiem miej świadomość, że Twój organizm będzie Ci za to wdzięczny ☺
Idąc krok dalej, mogę śmiało powiedzieć – osoby, które aktywnie spędzają czas wolny lepiej śpią. Pozytywne zmęczenie pozwala szybciej zapaść w głęboką fazę snu, a rano budzimy się w lepszym humorze.

Stosując się do tej zasady i szukając relaksu poprzez aktywności fizyczną możesz być pewny, że nie tylko będziesz pracował wydajniej i efektywniej, ale także:

  • pozbędziesz się stresu w naturalny sposób,
  • usprawnisz układ krążenia,
  • zachowasz siłę mięśniową, która ustabilizuje twoje stawy i kręgosłup (spędzając 8 h przy biurku, Twój kręgosłup wręcz domaga się aktywności!)
  • znacznie częściej będziesz miał pozytywne nastawienie do świata (także dzięki endorfinom wytwarzanym podczas wysiłku)
  • zmniejszasz ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych

Stosując się do tych zasad w naturalny sposób zadbasz o swój work – life – balans, ale także pracodawcy będą z Ciebie zadowoleni. Pracownik taki znacznie rzadziej choruje, jest mniej podatny na stres i efektywniejszy w pracy.
Część pracodawców zdało sobie już z tego sprawę i coraz częściej sami zachęcają swoich podwładnych do sportu poprzez programy motywacyjne.
Jeśli dalej się wahasz, to warto abyś wiedział, że z  ostatnich badań przeprowadzonych przez American Jurnal of Clinical Nutrition wynika, iż siedzący tryb życia powoduje dwukrotnie więcej zgonów niż nadwaga.
Osoby, które nadmiernie pracują, a wolny czas spędzają w domu na kanapie przed telewizorem są znacznie bardziej podatne na stres, załamania nerwowe, mają więcej kłopotów ze zdrowiem i znacznie częściej przebywają na zwolnieniach lekarskich. 

WG. KATEGORII

Komentarze

ZamknijStrona używa cookies (ciasteczek). W przeglądarkach internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.